Dan Linfoot van Santander TAG Yamaha heeft de mentale marteling onthuld die 18 maanden aan onoplosbaar geklets hem en het team heeft aangedaan, met als hoogtepunt de aankondiging van vanochtend dat ze zich zouden terugtrekken uit de rest van de 2020 Bennetts British Superbike-serie.
Linfoot heeft last van gebabbel sinds hij vorig seizoen bij het team kwam, maar het werd erger en niet beter met de introductie van de 2020 R1 en nieuwe teamgenoot Jack Kennedy begon onmiddellijk dezelfde moeilijkheden te ervaren.
En die moeilijkheden konden niet worden opgelost door het McAMS Yamaha-team, dat de TAG-motoren terugstootte tot afzonderlijke moeren en bouten, en ze opnieuw bouwde zodat het gebabbel onmiddellijk weer opdook.
“Sinds ik begin vorig jaar op de TAG-fiets reed, heb ik last van gebabbel. Het is duidelijk dat we voor dit jaar een nieuwe fiets hebben gebouwd waarvan we dachten dat het de zaken weer normaal zou maken en dat is niet zo ”, vertelde Linfoot vanmorgen aan bikesportnews.com.
“Jack heeft net zo erg geleden als ik, in feite is het dit jaar veel erger geweest dan vorig jaar, dus het kon gewoon niet doorgaan. Ik trok me terug uit Snetterton en dat riep vragen op over volgend jaar.
“Ik zei dat ik blij was om voor ze te rijden, maar we konden niet verder waar we nu zijn. Dus ze willen dat veranderen en mogelijk van fabrikant veranderen, maar dat laat ons dit jaar vier ronden over om iets anders te rijden, wat ze mij graag laten doen.
“We hadden 2020-fietsen, maar ze zijn niet anders qua chassis. Ik denk dat de banden waar we dit jaar op moeten racen het gebabbel veel erger hebben gemaakt, zoals sommige andere rijders hebben ontdekt.